sâmbătă, 19 septembrie 2020

PARCARE PERSOANE CU DIZABILITATI

     

      Astazi am fost pana la supermarketul Lidl pentru mici cumparaturi. Este vorba despre acel Lidl situat in locul fostei Autogari Focsani.

      La iesirea din supermarket am dat o privire spre locurile unde parcheaza masina persoanele cu dizabilitati. Am observat ca din cele trei locuri marcate pentru astfel de persoane unul era ocupat de o masina. Am mers pana in dreptul masinii si am vazut ca nu avea lipit pe parbriz acel sticker pentru persoane cu dizabilitati, atunci mi-am dat seama ca nu era decat un sofer nesimtit care nu se gandeste ca acel loc nu e pus de flori acolo. Daca te uitai in parcare gaseai mai multe locuri libere. Am facut doua poze cu intentia de a face o reclamatie. 



     Am intrat inapoi in Lidl si i-am spus problema angajatului de la usa de intrare. Acesta a spus ca ei au mai pus hartii cu atentionari la unele masini insa altcceva nu pot face si ca ar fi mai bine sa ma adresez Politiei Locale.

      Pentru ca aveam o urgenta fiziologica nu am sunat in acel moment ci am 'dat bice' caci cu caruciorul meu electric fac vreo 25 minute pana acasa (eu locuiesc la 1,7 km de acel Lidl), fiindca asa cum am mai spus si in alte ocazii in oras nu exista toaleta adaptata pentru persoanele cu dizabilitati. Ma gandeam ca echipajul de Politie care urma sa vina imi va pune unele intrebari iar urgenta mea era mare. Nu am mai ajuns acasa fiinca urgenta era prea mare ci in drum spre casa m-am dat mai intr-o parte si ..... Apoi m-am reintors in fata supermarketului urmand sa fac acel apel catre Politie. Ajuns la Lidl obser ca acea masina plecase dar in locul ei era o alta masina. Imi scot telefonul cu gandul de a face poze. 


     In timp ce faceam poza apar si proprietarii masinii, un domn si o doamna foarte tineri, probabil de vreo 25 de ani, urmeaza  un foarte scurt dialog:

 Eu -Stiti ca pentru parcarea pe locurile persoanelor cu dizabilitati puteti primi o amenda in         valoare de  2 000-10 000 lei?

Ea: -Da. 

Si a pus bagajul frumos in porbagaj. Atunci am dat putin in spate pentru a face si o poza cu numarul masinii, abia atunci am obseervat nu doar masina in cauza era parcata pe aceele locuri ci si cea alaturata. 



     Imediat am pus mana pe telefon si am sunat la Politia Locala, A raspuns o doamna si dupa ce i-am explicat despre ce e vorba a spus ca va trimite un echipaj de politie.     I-am explicat ca respectiva masina a plecat din acel loc insa ca am facut poze pentru a dovedi acel lucru. Dansa a spus ca doar ei fac poze si ca pozele facute de mine nu au nici o treaba. Nu prea inteleg de ce nu conteaza si pozele facute de alte persoane? Fiindca toti oamenii daca vad masina de politie vor face totul cat mai corect de frica unei amenzi. 

     In legea 145 din 22 iulie 2020 la articolul 100 aliniatul 1 subaliniatul g  este specificat ca: 

parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate si semnalizate prin semn international pentru persoanele cu handicap, cu amenda de la 2,000lei la 10.000 lei si ridicarea mijlocului de tranpoort de pe locul de parcare respectiv. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu