marți, 25 mai 2021

NOII ACUMULATORI

 Bună tuturor, 


Vreau să vă spun câteva cuvinte despre acumulatorii pentru căruciorul meu Optimus 2 cumpărați anul trecut.

Exact astăzi se face un an de când i-am folosit prima dată. 

Știți cum zice o vorbă: când nu ai ce face, îți cauți singur de lucru. Așa că începând din prima zi de folosință am notat kilometri parcurși și de câte ori am reîncărcat cu scopul de a vedea cum va fi după un an de funcționare. 

Așa cum am mai spus anul trecut am cumpărat două baterii de tracțiune pentru cărucioare electrice de la o firmă autorizată în vânzarea de acumulatori și încărcătoare pentru cărucioare/scutere electrice. Respectiva firmă se numește Baterii incarcatoare carucioare dizabilități, această firmă am găsit-o pe facebook. Acumulatorii sunt produși de Ritar, așadar nu sunt de o mare firmă ca să mă aștept la mari performanțe din partea lor. 

Când am început această numerotare aveam scris pe ecranul joystick-ul căruciorului numărul de 667 km x 10. Primele reîncărcări le-am făcut la o distanță de circa 40 km între două încărcări, apoi reîncărcam căruciorul cam la 30 km între două încărcări. Acest lucru s-a întâmplat doar pe perioada verii fiindcă odată ce vremea s-a răcit reîncărcarea se făcea pe la 20-25 km sau chiar mai puțin. Odată cu venirea primăverii și a încălzirii vremii a crescut din nou distanța parcursă între două încărcări, a revenit la 30 km. 

E ceva normal ca acumulatorii să se descarce diferit în funcție de temperatura mediului ambient. La fel și încărcarea se face diferit tot în funcție de temperatura ambiantă, pe perioada verii durează cam 12-13 ore, iar  iarna o încărcare dura 9-10 ore. Eu locuiesc la bloc și țin căruciorul pe scara blocului. 

Acum la un an de zile de folosință am ajuns la 890x10 și 58 reîncărcări. Din cele 10 liniuțe de unde indică gradul de încărcare al acumulatorilor, eu fac astfel, când se consumă doar două liniuțe și chiar trei cu toate că s-a întâmplat de puține ori pun căruțul la încărcat. Sunt sigur că aș mai putea merge câțiva kilometri cu liniuțele rămase dar.... Alte persoane procedează diferit, știu sigur asta dar așa am procedat. 

Dacă scădem din numărul 890 numărul de unde am început numărătoarea adică 667 aflăm distanța parcursă în acest an, 890-667=223, acest ultim număr îl înmulțim cu 10 și voi afla cât am mers cu noii acumulatori într-un an, 223x10=2230 km. 👍👍👍

Sunt mai mulți factori care au influențat consumul în acest timp:

1. Greutatea pe care o duce căruciorul 

2. Gradul de înclinare a carosabilului, e normal ca atunci când urci un deal de exemplu consumul să nu fie același ca atunci când cobori sau mergi pe plan drept 

3. Starea suprafeței de rulare, e una să mergi pe asfalt și alta să mergi pe un drum acoperit cu pietriș sau pur și simplu  cu pământ 

4. Starea cauciucurilor, cât de umflate sunt și cât de uzate. Eu am cauciucurile luate cu un an înainte de acumulatori. Așadar nu sunt uzate atât de mult. Iar în legătură cu presiunea din pneu, când le umflu eu bag 2 bar în toate cele patru roți.  

5. Cât de repede mergi cu căruciorul. Mi se pare normal ca atunci când mergi repede consumul de energie să fie mai mare decât atunci când mergi mai încet. Eu folosesc programul P-5, însă reglez din joystick viteza de deplasare, cred că o medie ar fi de 6-7 km/h. Am mers și cu maxim adică 10 km/h (atât prinde căruciorul meu) , dar am mers și cu 4 km/h. Îmi aduc aminte acum de o melodie a celor de la BUG Mafia care sună așa, 'senzație majoră cu 40 la oră' eu aș putea adapta astfel 'senzație majoră cu 4 la oră'😉 

6. Cât de mult folosești luminile farurilor. Fiindcă farurile și ele consumă tot curentul din baterie. 

7. Cum am spus și mai sus, contează mult și temperatura mediului ambient. 


Sunt sigur că mai sunt și alți factori care influențează consumul însă acum chiar nu îmi trec prin minte. 

Eu pot spune că sunt mulțumit de noii acumulatori și sper ca să mă mai țină câțiva ani. Recomand totodată acea firmă de unde i-am cumpărat pe aceștia. 

Mulțumesc 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu